9 december 2011

Bara ta en

Är nyvaken, tog sovmorgon idag för det blev inget jobb, väldigt skönt att få sova till nio för en gångs skull.

Har nyss ätit min gröt och nu ska jag plugga lite Anatomi hade jag tänkt.

Jag håller för tillfället på att träna mig själv på att bara ta EN godsak istället för exempelvis tio.
Ni kanske undrar varför jag gör det? Jo för att jag sedan jag var liten har varit en sån som köper mängder av godis och aldrig bara kan ta en bulle på kalas utan snarare tio.
Men nu ska det bli ändring på det!

För det finns ingen mening i att trycka i sig massor av gotta och bli illamående på kuppen när man kan ta en eller två och riktigt njuta av det man äter.
Du kan äta en bulle imorgon och alla kommande dagar så varför äta så många just idag? Tänkvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar