22 december 2011

Godmorgon Fredag!

Idag är jag ledig, så jag har ätit frukost för en stund sen samt knåpat ihop matlådor med vegitarisk schnitsel, rotfrukter stekta i ugnen och bulgur :) mums.

Nu sitter jag här och peppar inför morgonens träningspass - CORE! med bästa instruktören.
Jag ligger inte på latsidan bara för att det vankas jultider, tycker att man ska utnyttja ledigheten till att göra det man älskar och i mitt fall är ju det att träna och äta hälsosamt.
Det är ofta vid jul som folk struntar i träningen och efter nyår när de inser att de ätit lite för mycket av det goda på julbordet så skaffar dom gymkort (ofta nyårslöften) vilket resulterar i en rusch på gymmet i Januari.
Det tråkiga är vell att det är många av de som börjar efter jul som sedan faller bort framåt våren,
för tänk om alla de som skaffade gymkort vid jul kunde hålla i det och fortsätta träna sen, det skulle ge gymanläggningarnas atmosfär ett rejält lyft (!) eftersom det i nuläget är samma gamla folk som nöter på i gymmet medans de nya kanske inte riktigt vågar ge sig in i smeten bland kroppsbyggare och fitnessbrudar.

Så du som funderar på att skaffa gymkort efter jul&nyår, HÄNG KVAR och kom över rädslan för allt som är nytt med träningen. 

Här är lite morgon inspiration denna fina fredagsmorgon











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar