2 januari 2012

Joggmåndag

Godmorgon Måndag!

Idag påbörjade jag min löpsatsning. Eftersom det fortfarande är rysligt halt utomhus och jag inte har några broddar så sprang jag på gymmet idag istället. 20 minuter löpbandsjogg i 7,5 km/h tempo :)

Anledningen till att jag valde att börja min satsning med Jogg är att jag inte sprungit på 1 år (kontinuerligt) och behöver gå ut lugnt för att orka stegra träningen sen.

Skönast med Jogg är att ett pass inte är längre än 30 minuter, därför en bra nivå att utgå ifrån i början av en löpsatsning. Man ska fokusera på att få upp bra puls, bli varm men det ska absolut inte vara ansträngande på en nivå som gör löpningen oskön, utan du ska känna att du kan hålla samma tempo en stund utan speciell ansträngning.

Sitter och mumsar kesella med nötter i justnu, försöker planera dagen:)
Ska storhandla idag så vi får hem lite nyttiga frys och råvaror igen.

Peace

1 kommentar:

  1. Vill oxå börja springa NU NU NU, men förkylningen sätter stopp. Får vänta några dagar, sen jäklar :)

    SvaraRadera