18 februari 2012

Frukost on the run: Keso Mellis

Jobbar fortfarande, uppe tidigt,
jag måste alltid äta nästan direkt när jag vaknat men det finns ingen vidare tid till någon långfrukost här på jobbet.

Lösningen blev en burk Keso mellanmål, ni vet den med
Müsli i locket, denna gång testar jag smaken cashewnötter, apelsin, papaya, och ananas.

Smaken blev lite marmelad-aktig men ändå helt okej, tror dock jag föredrar den andra versionen med rostade hasselnötter, torkade blåbär och torkade tranbär.

Näringsvärdet per 100 g:
Energivärde 140 kcal
Protein 11 g
12 g kolhydrater
5 g fett

Kanske lite, lite energi för att agera frukost men isf kan den ju kompletteras. För mig duger det bra fram tills efter åtta när jag går hem och kan äta frukost nr 2!

BRA: lättillgänglig energi när du har ont om plats eller tid, du får till och med med en sked i locket. Innehåller bra grejer. Perfekt som köpemellis att ta med på eftermiddagsfikat om man vill slippa de obligatoriska fikabrödet och den vita frallan.

DÅLIGT: energin räcker inte så länge så ska du t.ex. Träna hårt så bör du komplettera med något mer protein- och energirikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar