27 april 2012

Mer grönt på tallriken, tack!

Hej alla fina!

Kollade statistiken och det är riktigt roligt att se att det är så många som kikat in hit under de dagar jag har varit borta.
Nu är jag iallafall back in the game again med mindre "packning i ryggsäcken" och ny energi :-)

Håller på att C-vitamin boosta för fullt justnu för att få bukt på ett besvärligt halsvirus, så nu har jag lagt till ett glas färskpressad apelsinjuice till morgonrutinen.

Har varit ute på äventyr idag i U-town,
Åt på wayne's, beställde en sallad med rökt lax och blev negativt överraskad än en gång av hur magert utbudet av grönsaker är.
Ett berg av isbergssallad,
en skivad tomat, några gurkskivor, yttepyttelite ruccola och en citron var allt som kom på tallriken (utöver laxen och ett berg av bulgur (billigt med kolisar och dyrt med protein, vet ni).

Ruccolan är bra med järnet i den, citronen innehåller ju bra mycket C-vitamin men att äta den känns ju lite väl surt *hehe*.
(Rödlöken hoppade jag då jag inte är så mycket för den)
Men salladen, gurkan och tomaten är i princip bara vatten(!)
Det är väll inte för mycket begärt att få lite mer och roligare grönsaker på tallriken, framförallt när man beställer en SALLAD.

När jag komponerar ihop sallader hemma så är utgångspunkten FÄRG,
Ju mer färg desto mer vitaminer, mineraler och antioxidanter.
Sen är ett tips att handla grönsaker efter säsong, för bättre kvalitet och mer smak :-)

Nä jag säger bara SKÄRPNING alla restauranger, mer grönt på tallriken ;-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar