2 maj 2012

Testade något nytt

Idag testade jag en ny frukostvariant som jag läst om på många bloggar,
Havregrynsgröt med en klick jordnötssmör ovanpå :-)

Jag gjorde vanlig havregrynsgröt med krossat linfrö och blandade i en dl frysta hallon på slutet sen toppade jag med en klick av Green choices jordnötssmör (det ända rätta).

Resultatet: jag var skeptisk i början men det var faktiskt helt okej,
Första tuggan var sliskig men sen blev det godare, inget att hoppa upp och ner för av lycka precis men helt okej gott.

Det som är bra med att ha jordnötssmör (om du väljer den ekologiska varianten, inte Skippys som är gjort på socker) ovanpå är att det innehåller bra fett.
Green choice's variant som jag använde mig av innehåller 25,5 g protein (!!), 16 g kolhydrater och 48,9 g fett per 100 g,
bra näringsvärde om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar