29 juni 2012

Fina fredag

Min dag so far;
Vaknade alldeles för sent mot vad som var planerat, åt frukost i soffan och lyssnade på sköna låtar.

Drabbades av världens löparsug och sen gick det fort, på med tunna shorts, löpartröja och skor.
Drog ut, värmde upp med 2 km Jogg,
Sen satte jag igång med 200 meters intervaller.
Sprang först 5 stycken, 54 sekunder per intervall och vilade 40 sekunder emellan.
Efter den 5;e intervallen vilade jag 80 sekunder, sen sprang jag 5 till med 40 Sekunders vila emellan.
Avslutade med nedjogg 2 km hem,
väl hemma blev det Stretching och mängder med vatten (varmt ute idag!).

Så skönt att få köra intervaller ute nu då det är sjukt varmt, då känns långdistans inte direkt aktuellt.

Nu har jag duschat, städat lyan och ska ta mig till pappa för att börja förbereda grillmiddag till ikväll då mellansystern med familj kommer hem :-) fina fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar