19 juni 2012

Salladsbuffe, häng och våfflor.

Kärvande hals fick mig från att avstå träning idag, trots att jag var sjukt sugen och väldigt nära att springa ner på gymmet för att kötta.

Har istället spenderat dagen med två nära vänner vid namn Wezlan och
Mikaela.
Vi åt riktigt god salladsbuffe till lunch på Lilla K, Gött! (min lunch på
Bild längre ner).

Sen efter det åkte jag hemåt och satte igång med lite arbetande kring årsplaneringar.

Sen var det dags för middag och idag valde jag att testa på mandelvåfflor som hittade på Annika Sjöös blogg (funkar inte att länka..?)

Receptet på våfflorna är:
50 g kokosolja,
3 dl mandelmjöl,
4 ägg,
1/2 tsk salt,
3 tsk fiberhusk,
1,5 dl mjölk.

Gör såhär:

1. Smält kokosoljan i kastrull, sen låter du den svalna lite.

2. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt sedan äggen, kokosoljan och mjölken. Vispa ihop till en slät smet.

3. Smörj våffeljärnet med lite kokosfett innan varje våffla, sen gräddar du bara.

4. Ät och njut!

Jag hade blåbär och jordgubbar på mina våfflor samt lite agavesirap.
Våfflorna i sig var riktigt goda och mättande så de rekommenderas starkt :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar