5 juli 2012

Bästa medicinen för en trött själ

Mitt liv just nu kan nog beskrivas som vakna-äta-jobba-äta-sova. Allt går liksom på repeat, tråkigt nog.

Orken tryter, jag har knappt ork till att laga mat just nu och då tvingar jag inte mig själv till det utan köper istället något jag är sugen som är färdigt eller något som är vääääldigt enkelt att laga ihop, för den lilla energi som blir över mellan jobb-varven vill jag ju lägga på umgänge med fina vänner och snubben min.

Jobbar mycket långa pass på 12-16 timmar åt gången och ofta flera på rad så jag är minst sagt sliten emellanåt. Då tror jag det är viktigt att inte forcera och tvinga sig själv att orka massor utan istället tillåta sig själv att lyssna på kroppens begränsningar (hur tråkigt lärorikt det än kan vara).

Jag är själv av den envisa arten och har svårt att ta det lugnt ibland, så därför kan jag få lida dubbelt upp när jag inte lyssnat på kroppen, som nu när jag går omkring med halsont titt som tätt och det känns pinsamt att ens nämna det här i bloggen för ni läsare måste ju fundera om ni klickade in på rätt blogg, var det inte den där pigga träningsbrudens blogg eller hamnade ni av misstag hos en sjukdomsblogg?
Jag har gått över mina egna begränsningar fler än en gång och när jag utbildade mig i Juni till PT blev det lite mycket igen och jag körde då på (lite för hårt) till jag var färdig examinerad och får då ta smällen av trötthet i efterhand.
Sånt som jag får acceptera, tråkigt lärorikt.

Ska arbeta i helgen nästa gång sen helgen den 13-15 får jag min första helt lediga helg på 5 veckor! Behöver jag säga att jag längtar?!

Jag läste om hur Fia har det just nu och jag kan bara säga - jag känner igen mig!
Tur att det inte är för evigt utan bara en period, det gör att det hela känns lite mer överblickbart.


Så mitt råd till de som läser det här inlägget och känner igen sig - SLUTA TVINGA DIG SJÄLV!
tillåt dig själv att få ladda om batterierna.
Fyll vardagen utanför jobbet med skratt, flams och fina upplevelser tillsammans med människor du trivs med. Det gör jag :-) bästa medicinen för en trött själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar