31 juli 2012

Dejt med mig själv

Har precis varit och tränat.
Det blev ett långt men riktigt skönt morgonpass på gymmet.

Det finns ingen bättre start än att träna riktigt tidigt på morgonen, det är min dejt med mig själv där jag fokuserar fullt ut på mig själv.

Då tar jag mig tid till att värma upp kroppen ordentligt, behålla lugnet men ändå trycka på bra i alla övningar. Varje repetition räknas och ska kännas.

Justnu kör jag mest grundstryka/hypertrofi för att jag fortfarande riktar min träning mot löpningen och tjejmilen.
Jag vill fortfarande behålla de muskler jag har så därför blir de fler set och fler repetitioner just nu.

Såhär såg dagens upplägg ut;

Knäböj 3x12
Frontböj 3x10

Skivstångscurl 3x12

Bänkpress 3x10

Bicepscurl i cable 3x10

Pullovers på bänk 3x10

Scottcurl 3x8

Flyes (uppifrån och ner) i cable
4x10

Breda latsdrag 3x8

Assisted chins 3x6

Avslutade med bålövningar på Foamroller 150 reps

Efter passet passar jag på att varva ner med en lång stretch och feedbackar samtidigt mig själv genom att fråga mig själv "-vad var bra med dagens pass och vad kan bli bättre till nästa pass?"

Efteråt går en energifylld tjej ut genom sporthallens dörrar, redo att möta dagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar