23 juli 2012

första milen

Idag sprang jag min första mil - NÅGONSIN!

Vädret var perfekt för löpning, mulet med en del svalkande vindar men ingen motvind.
Jag hade klätt mig alldeles för varmt egentligen med funktions t-shirt underst och en tunn polotröja ovanpå (!!) och vindjacka ovanpå den.
Fick för mig att det var ruggigt ute och som vanligt så är jag rädd för att frysa.
Sprang i samma utstyrsel i april när det var över 10 minus och det säger ju en del om hur varmt klädd jag var.

Jag hade bestämt mig för att luncha med pappa så slutmålet var hemma hos honom MEN mitt i rundan fick jag göra en avstickare för att utöka distansen då jag överskattat hur långt jag sprungit.
Det gjorde att jag inte fick slutmålet hemma hos pappa som beräknat utan 2 km därifrån, så det blev en skön nedvarvningspromenad hem dit efteråt :) stolt som tuppen gick jag där, genomsvettig och log.
Det gick inte fort men det gick.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar