11 juli 2012

Ruskväder

Sitter på jobbet i detta nu och huttrar, utomhus är det riktigt ruskväder och jag fryser.

Vad är DITT bästa tips att göra när det är busväder utomhus? Jag får ett enormt sug efter att kolla på film och äta kopiösa mängder choklad.
Det händer ändå inte Ofta att jag följer suget utan oftast gör jag tvärtemot, försöker frångå principerna.

För det jag kan behöva mer än något annat en regnig dag är energi och det får jag inte på bästa sätt genom mat/godis utan genom en frisk promenad i regnet (med paraply såklart!) eller genom ett hårt pass på gymmet.

Det gäller att sluta "ge med sig" och vägra ge upp!
inte låta ditt sug styra ditt liv utan att visa att det är DU som styr över dig själv och ingen annan.

Värmer mig med stora kaffekoppen och en filt, snart lunchdags.

Ikväll hoppas jag att det inte regnar så jag får komma ut en stund efter jobbet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar