26 augusti 2012

Crossfit-inspirerat pass

Var på checkup nu på morgonen och fick tummen upp för att återuppta träningen. Det ända jag inte får göra än så länge är springa längre bitar, helst inte över 5 km osv.

Så efter min checkup blev det en tur till Nordic där jag rev av ett härligt crossfit-inspirerat pass.
Såhär såg det ut;

Värmde upp genom att göra ett gäng KB-svingar (amerikan style, som vi fick lära oss på The Academy), airsquats och några frivändningar.

Själva passet såg ut såhär;
400 m löpning
21 Kettlebellsvingar
12 Chins (assisted i mitt fall, inte riktigt där än)

Min tid landade på 26 minuter och 30 sekunder. Den tiden ska jag försöka klå

Gör dessa övningar i följd, tre varv så fort du kan.
MEN tumma INTE på tekniken bara för att det ska gå fort.
Det är därför viktigt att man kan utföra övningarna teknikmässigt rätt innan man sätter igång med den här typen av träning.

Åsikt om dagens pass; SVETTIGT och riktigt tungt om du verkligen försöker maxa din tid, vilket jag gjorde.
Efteråt var det lite kräk-varning på mig för jag åt frukost 1,5 timme innan bara, hehe. Slutsats - ett riktigt utmanande pass som påverkar syreupptagningsförmågan positivt.

Jag vet, jag får inte springa men korta intervaller var tydligen okej ändå när jag berättade att jag var sugen på att köra det här passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar