21 augusti 2012

Löpsug

Idag när jag vaknade läste jag Cillas inlägg (länkningen verkar ha ballat ur, IGEN) om att hon sprungit 10 härliga kilometer i stadsmiljö och att detta skänkt henne ett glädjerus utan dess like. Jag blev både impad och sugen på att själv sticka ut på en löprunda men de stod att de regnade i min stad på SMHI.

Så jag packade gymväskan och var precis påväg ut i porten när jag märkte att de inte alls regnade (!)
så jag vände kvickt på klacken och sprang upp, av med väskan och i med lurarna sen drog jag ut på en löptur istället.

Tog mig längsta runda, den med backarna som får gluteus att skrika sådär härligt efteråt ;-)
Under promenaden passade jag på att köra blixt-intervaller, kom upp i totalt tjugofem stycken och är nöjd med det.

Precis när jag ser min port till lägenheten öppnar sig himlen och jag springer sista biten, vilken himla tur :-)

12 km senare sitter jag här, svettig, gladtrött och med ett gäng proteinpannkakor i magen (man blir hungrig av hårdkörning ;-))

Tackar min älskade Asics för ännu en lyckad runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar