31 augusti 2012

Vi delar samma passion

Godmorgon!...
Är på jobbet & laddar inför dagens träning som ska genomföras med min bättre hälft senare.

Vi har båda jobbat dygn och har alltså båda två haft ett dygn på oss att "ladda" med god mat samt träningsinspiraton.

Tänk vad härligt det är att dela sitt största intresse med den person som står dig allra närmast.

Träningen har alltid varit en del av min vardag sen jag var liten, den har bara varierat i form av olika sporter och träningsformer.
Det skulle därför vara väldigt svårt för mig att vara tillsammans med en kille som inte har samma passion för träning som jag.

Mikael förstår att jag behöver få träna mina pass, att träningen och endorfinerna den ger är viktig för mig.

Ibland när jag är sur så säger han åt mig " - Linnea, stick ut och spring en sväng, så ska du se att det släpper!" och jag gör som han säger (oftast).
Mycket riktigt så avtar ilskan när jag fått träna, för att jag ibland behöver komma på andra tankar och då är träningen ofta till stor hjälp.
För det är så befriande att få kötta på bland höga tallar, över stock och sten i skogen med In flames i lurarna.

Mikael skulle aldrig begränsa mig genom att säga åt mig att jag ska strunta i träningen, för att han vet sp väl att det är min passion och mitt andningshål.
Samma sak gäller tvärtom, jag vet att han behöver få köra sina MMA-pass med grabbarna eller få kötta på gymmet. Jag missunnar aldrig honom det, för vi är likadana sådär och det är det som är så himla skönt.

Vi delar samma passion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar