9 september 2012

Blandpass med blodsmak

Idag efter jobbet så hade jag ett enormt träningssug så jag skyndade mig hem, skrev ner upplägget, klädde mig och drog iväg.

Det fick bli ett bland styrkepass med fokus på flera basövningar och favoritövningar.

Jag inledde som vanligt med ben för att få igång maskineriet.
50 frontböj och 30 knäböj båda med TUNGA vikter.

Fortsatte med en gammal favoritövning som jag inte gjort på länge -
raka marklyft! Gjorde fyra halvtunga åttor.

Gjorde ett dropset skivstångscurl. Först fyra sexor på den tyngsta vikt jag tagit hittills i den övningen.
Fortsatte därefter med en åtta, en tia och avslutade med en tolva där jag lyckades köra muskeln ända in i kaklet.
DAMN vilken känsla. Skakade fint i hela kroppen efteråt. Nytt PB alltså, gött!

Vidare till militärpress där jag körde tre ruskigt tunga åttor som verkligen satte min bålstyrka på prov.

Liggande flyes, relativt lätt och tre set tolvor.
En till favoritövning - 90 gradig hög rodd, genomförde fyra tunga set med åttor.

Avrundade själva passet med lite träning av rotatorcuffen, ett gäng utåtrotationer.
Sen väntade en lång stretch innan jag gick hem och lunchdejtade min kära mamma som kom på besök, myspys.

Nu ska jag inte lyfta ett finger mer idag, slut i kroppen efter ett dygn på jobbet, ett träningspass och ja...
Helt enkelt slut som artist!




2 kommentarer:

  1. Härligt, härligt! Man blir ju så glad av att läsa om andra lyckade träningspass :) Mitt var tyvärr inte så lyckat idag, men det berodde inte så mkt på kropp och styrka utan på huvud. Att få jobbigt telefonsamtal mitt i träningen var ingen hit. Men jag tänker så här; jag tjuter, gnäller och tycker synd om mig själv idag. Imorgon vilar och på tisdag är det back to gymmet som gäller. Glad, utvilad och redo :) Det är min plan.

    Kram på dej!

    ps: den utbildning som du gick för ett tag sedan. Hur finansierade du det och under hur lång tid höll den på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) de var verkligen ett gött pass idag.

      Tråkigt att din träning blev lidande idag men samma sak har hänt mig förr och din plan om vila och eftertanke låter riktig vettig i mina öron. Bra tänkt fina du, snart är du på banan igen :-) *styrkekram*

      Utbildningen jag GÅR fortfarande (har inte gjort klart alla moment som hör till Certifierad kost-och träningskonsult som jag ska bli). Har kostrådgivardelen och hälsoinformatör kvar.

      Jag betalde utbildningen med pengar ur egen ficka. Det finns nämligen inte så många CSN berättigadeutbildningar inom ämnet :-/

      Kramar!

      Radera