4 september 2012

Ett paket kommer lastat...

...med roligheter från Sportkost.se!

Jag la en bamsebeställning förra veckan och igår kom den äntligen fram. Jag beställde nytt vassle-protein, Aminosyror och träningshandskar.

Jag köpte två olika sorter Aminosyror, den ena sorten heter:
AminoX från märket BSN som marknadsförs som BCAA som ska ge ökad uthållighet och återhämtning.

Produkten är utformad för att stödja proteinsyntesen, glykogen-resyntes, insulinkänslighet.
Den ska ge "ökad" resistens mot muskeltrötthet och är muskelbevarande.

AminoX innehåller inget koffein eller socker och blandas lätt utan att klumpas.
Jag har tidigare druckit den här produkten i smaken 'green apple' och min personliga åsikt om produkten är att den smakar som saft och jag får ökat fokus/bra "pump" av den.





Den andra sortens Aminosyror som jag beställde är silkes aminosyror (SAA) också känt som sericin är en naturlig vattenlöslig glykoprotein från silke.
Det är en icke-animalisk proteinkälla som länge använts som en tillsats i hud-och-hårvårdsprodukter på grund av dess höga nivåer av aminosyran seri n som har utmärkta fuktbevarande egenskaper.

SAA ökar blodkoncentrationen av testosteron och ger därför ökat spermieantal hos mannen.
SAA ger inte bara förbättrad fysisk uthållighet genom att minimera skador på vävnad, inklusive muskler samt förebygger utmattning på grund av fysisk stress utan den förbättrar även den manliga reproduktiva funktionen genom ökningen av testosteron och spermieantal. Så det är alltså en klar fördel för män att inta SAA.

Den här produkten har jag inte prövat tidigare så jag är väldigt nyfiken på att se hur jag själv reagerar på att använda den.
Jag har läst flera recensioner om produkten och den hyllas för att flera användare känt att de kunnat träna med högre intensitet under en längre tid. Smak och konsistens är det tydligen inget fel på heller.




Proteinpulvret jag köpte går under namnet Varcil-R2 producerat av Nanox.
Proteinpulvret är vassleisolat och innehåller minst 94% proteiner.

Varcil-R2 innehåller per portion (28 g):
Energi: 102,83 kcal
23,44 g protein
2,6 g kolhydrat
0,25 g fett

Åsikt om Varcil-R2:
Riktigt bra smak (jag har vanilj), inte för söt och god både som proteinkräm/dricka som shake.
Tur jag köpte 2 kg på en gång så jag har ett tag och slipper springa ner på stan för att köpa svindyrt proteinpulver från andra märken som (enligt mig) är sämre.
Att det är fritt från aspartam gör ju inte saken sämre.

Alla de här kosttillskotten tar jag precis som tillskott och inget annat.
För jag tror vill så långt det går ska vi äta vanlig mat.
Varför? För att ibland så kan det vara lämpligare att ha med sig en proteindrink i väskan än ett paket keso. :-)

I paketet från Sportkost.se fanns även dessa grymma träningshandskar som ska testas så fort tillfälle ges!
Tog på mig dem igår och jäklar vilket bra grepp jag fick och sen ska det bli skönt att slippa valkar i händerna också. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar