22 september 2012

Lördagsmys

Lördagen har sprungit iväg, blir så när man jobbar helg tycker jag.

Träningsvärken är inte nådig idag så en vilodag var på sin plats, imorgon kör jag igen, undra om det blir styrka eller kondition då tro?
Har tänkt ta en långpromenad /springtur någon enstaka gång per vecka då jag vill hålla nere konditionsträningen eftersom jag inte vill förlora någon muskelmassa nu när jag satsar på att bli större.

Lite morgonpromenader kommer det dock bli, dels för att jag älskar att få komma ut, få frisk luft och rensa tankarna. Jag älskar även att promenera i soluppgången och fåtron dos av D-vitamin, nu när det bara blir mörkare och mörkare.

Mysiga höst och vinter, skönt men snart kommer jag börja frysa på allvar. Känner redan av kylan, vissa morgnar när jag promenerar är det 1 grad varmt och det lär inte bli varmare.

Idag är det lördag, då unnar jag mig lite nötter och några rutor mörk choklad.
Jag har märkt att jag klarar av riktigt mörk choklad bättre än annan choklad (mjölkmagen ni vet), så nu är det det som mitt helglyx kommer att bestå av i framtiden.
cuz' I'm worth it ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar