27 september 2012

Paleo-muffins ala Sara!


Jag hade lovat att baka till min systerdotters ettårskalas och jag letade fram ett riktigt smaskigt recept på gluten-och mjölkfria muffins som både jag och en annan glutenintolerant-gäst som kommer att närvara kan njuta av (de andra kommer också vilja smaka då muffinsarna är underbara!).

Receptet på de här muffinsarna hittade jag hos fina Sara Tilling.
Hon är en stor inspirationskälla inom både träning och kost för mig, hon äter Paleo (stenålderskost) och det gör jag med.
Jag kände att den kosthållningen passade mig, främst för mina intoleranser men även för att det är så gott och jag känner att det passar mig som person.
Jag har bara blivit starkare och mått bättre med Paleo, att få äta både god, vällagad, ren mat i stooora mängder är underbart för en aktiv brud som mig, jag behöver ju äta mycket för att orka träna och orka utvecklas.
Målet just nu är att öka i vikt för att kunna bygga så mycket muskler som möjligt, en riktig vintersatsning med andra ord :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar