25 oktober 2012

Förmiddags-WOD och Åsikt om shots

Idag blev det ett roligt crossfit inspirerat gympass.

Jag började med att värma upp med rörlighetsövningar utförda med träpinne. När jag var varm och mjuk i överkroppen började jag med själva passet.

Frontsquats 50 repetitioner,
50 reps chins, 50 sittande 90gradig rodd, 50 reps skivstångsrodd.

I frontsquat körde ass to the grass och riktigt skrik-tungt. Chinsen tog jävligt bra och nu är ryggen härligt trött ;-)


Sen genomförde jag en WOD som jag hittade hos Helena och den såg ut såhär:
100 svingar med kettlebell (16 kg)
20 utfallssteg med viktplatta ovanför huvudet på raka armar (15 kg)
30 Burpees

Åsikt om WOD:en - riktigt rolig och enkel att utföra, men efter 50 svingar började jag bli trött i benen och fick kämpa med de 50 sista.
Utfallsstegen kändes lätta (?) men när det var dags för Burpees så kändes det tungt igen, har inte kört Burpees på år och dar.
Men klockan stannade iallafall på sex minuter & fyrtio sekunder, det är jag riktigt nöjd med.
Den här WOD:en sparar jag och den kommer garanterat köras fler gånger ;-)


Länkningen strular så kopiera och gå in på http://bodycomf.blogg.se/2012/september/back-on-track.html så hittar ni WOD:en där samt massor av andra roliga träningsövningar, träningstips och roliga recept :-)

Rödbetsshot:en jag drack innan passet gav en viss höjning i energin kände jag. Jag kände mig mer fokuserad och stark än innan jag tog den.
Om det är Placeboeffekt eller inte är svårt att säga.
Det kändes dock bra att ta en PWO som är naturlig och därför tror jag att jag kommer dricka några fler shots i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar