3 oktober 2012

Krossat biceps och mage

Vilket härligt träningspass jag fick till idag!

Att jag var helt ensam i gymet gjorde ju inte saken sämre precis, bara att välja och vraka mellan redskap och maskiner.
Dagens fokus låg på tung styrka, den lilla muskeln biceps skulle få sig en match och bålen skulle även få sitt. Upplägget för dagens pass såg ut såhär:
Skivstångscurl 4 reps 4 set, sen sänkte jag vikten två kg och körde vidare 6 reps och 4 set,
Hammercurls 5 reps 5 set,
Dubbelbicepscurl i cable 6 reps 5 set,
Triple-X med kettlebell 8 reps 3 set,
30 reps russian twists,
20 reps "båten",
Planka på raka armar/tå ovanpå balansboll 3 x 1 minut
100 reps av olika bålövningar på foamroller.

Avrundade passet med lite skön töj, behövs efter att jag sovit som en krok (?) och känner av korsryggen.


Lämnade gymet med ett leende på läpparna, jag blir bara starkare och starkare. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar