15 oktober 2012

Paleovänliga Chokladbollar botar chokladsug

Jag är en riktig sucker för choklad och är det något i godisväg som jag blir sugen på så är det det.
Ikväll fick jag ett outhärdligt chokladsug och jag ville inte äta vanligt godis,
Dels för att min mjölkmage protesterar då och även för att jag inte gillar att stoppa i mig massor av kemikalier och konstgjorda ämnen i onödan.

Så mitt i frustrationen över hur jag skulle bota det här suget så kom jag på att jag vid ett tidigare tillfälle hade sparat ett recept på Paleovänliga chokladbollar som Sara Tilling hade gjort.
Receptet hittar du HÄR!


Det bästa med dessa chokladbollar är att de verkligen smakar som chokladbollar PÅ RIKTIGT, det är nog det viktigaste när det kommer till att bota den här damens chokladsug.
De innehåller inte massa crap heller, bara bra grejer.
Jag hade alla ingredienser hemma så det gick på ett ögonblick att mixa ihop och rulla bollarna, tre stycken åkte direkt i gapet på mig och resterande bollar ligger nu i kylen.



Snart ropar sängen på mig, för imorgon väntar en låååång dag med en del möten som kommer kännas i hjärtat och sen lite kvalitetshäng med Micke.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar