9 oktober 2012

Shoulders N' triceps

Passet på gymet gick förvånansvärt bra, jag mosade både axlar och triceps ordentligt.

Värmde upp med rörlighetsövningar med träpinne. Skönt för att få axlarna riktigt varma, minskar skaderisken rejält.

Jag körde fem tunga (!) set militärpressar, tre (lite lättare) set frenschpress från pannan och enhands-sidolyft i cable.

Fem tunga set triceps pushdown med rep (härlig övning då repet förlänger rörelsen en aning genom att du får bättre sträck i muskeln).

Liggande baksida axelflyes - min absoluta favoritövning för axelns baksida. Där jag körde tre tunga set och följt av två lättare set.

Sen körde jag tre tunga set enhands-tricepspushdown innan jag avslutade passet med fyra runga set framåtlutade axelflyes med hantlar (en till skön övning för baksidan).

Avrundade passet med att sträcka ut muskler som känns strama, för att få större rörlighet och kunna utföra övningar bättre.

Nu är det kostrådgivarplugg i sängen för hela slanten som gäller resten av eftermiddagen innan det är dags för att bära soffa ikväll.
Ska bli så skönt (!) att äntligen bli fri den nersuttna 20 åriga fulsoffan. Längtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar