21 oktober 2012

Whole30

Idag börjar jag med whole 30 och då undrar ni kanske "-vad är det?"
Emma har skrivit ett väldigt utförligt inlägg om vad det innebär att äta enligt whole 30 så följ länken:
http://www.primallife.se/2012/09/it-starts-with-food-och-whole9.html?m=1 för att läsa hur du går tillväga.

Jag genomför whole 30 för min egen skull, för att få ett slut på mitt konstanta behov av sött. Är det inte honung så är det mandelsmör eller söta tuggummin.
Jag känner att jag behöver en "avgiftning" från det söta för att min mage ska få "lugn och ro", den har varit väldigt orolig och jag har haft en ständig känsla av obalans den närmaste tiden.
Målet för mig är alltså att efter whole 30 fått bättre fokus i vardagen och förhoppningsvis en gladare mage/kropp.

Så önska mig lycka till, för idag börjar jag :-)


4 kommentarer:

  1. Kul ! Jag är själv inne på de där med whole30.. Kanske vi ska köra ilag . peppa varann tipsa osv.. hur såg din frukost ut idag då? :) kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, börja idag eller imorgon då? :-)
      Jag är väldigt pepp och skulle gärna "dela" upplevelsen med någon annan som du, i samma sits. Om du är sugen förstås :-)

      Dagens frukost bestod av tre ägg, en clementine och en kopp svart kaffe :-)

      Radera
  2. Woho kör hårt!!!! Bara att hojta till om du undrar ngt! :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ;-) kommer nog behöva en hel det pepp för att lyckas hålla mig på banan.. Kramar i massor!

      Radera