26 oktober 2012

Why whole30?

Har fått lite frågor över hur en matdag kan se ut nu när jag äter enligt paleo och #whole30-utmaningen.
Så här är dagens matintag :-)

Frukost: 3 hårdkokta ägg, 1 dl färska jordgubbar och en kopp kaffe.

Lamm till lunch med betor, valnötter, rödlök och morötter.

Makrill i tomatsås på burk till mellanmål.

Kyckling och råkostsallad samt morötter till middag.

Kvällsmål: en banan, ett kokt ägg och några nävar naturella mandlar, cashew och hasselnötter.

Status på magen för dagen:
Mätt och glad!
Det här med att utesluta socker i maten (det dolda) känns inte lika jobbigt idag under dag 5 som de gjorde i måndags som var första dagen på whole30-utmaningen.

Jag skulle VERKLIGEN rekommendera alla människor som vill ha en paus från dåligt humör/dålig energi och få bort suget efter sött for real, att TESTA whole30-utmaningen.
Lättast är det om du redan innan du kör igång med whole30 äter Paleo-kost, då har du redan vant kroppen vid det mesta som ingår i utmaningen.

Kroppen känns helt galet glad och pigg på naturlig väg, min energi är inte falsk sockerenergi utan riktig power från riktig mat.
Jag känner mig stark och på gott humör för det mesta just nu,
antar att det är för att blodsockret slipper åka berg & dalbana nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar