8 december 2012

Dubbelhopp och hälsoinformatör

Halloj där bejbs!

Har haft en stressig dag. Dagen började iallafall med träning i form av Bröst/tricepspass på hotellgymet.
Jag behöver få röra mig lite för att få ut lite överskottsenergi de dagar jag går i skolan.

Upplägget för dagen såg ut såhär:
100 st dubbelhopp med mitt nya hopprep med stålvajer inuti.
(bästa sorten när man vill kunna göra bra dubbelhopp. Andra hopprep är för slöa för det. Jag köpte mitt på Casall där min snygga PT-polare Sofia jobbar, 170 kr.)

Fortsatte med 3 tunga (!) set bänkpress,
4 set sned hantelpress, 4x15 armhävningar, 3 tunga set frenschpress och raka pushdowns.

Åsikt om dagens pass: kort och explosivt. Man orkar inte köra för många övningar när man tar ut sig till 200% varje pass.

Dagens roligaste var helt klart plugget där jag fick träffa ett nytt gäng klasskompisar (och några gamla) som också valt att läsa hälsoinformatör med mig.
Vi har diskuterat vad som är hälsa för MIG, KASAM, coaching och mycket mer.

Imorgon ska jag föreläsa för klassen om kost och motion, nervös men ändå förväntansfull. Så nu blir de plugg innan sängen ropar :-) natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar