10 december 2012

Jag är glad för...

Nu sitter jag på tåget hem. Om två timmar får jag packa upp sen bege mig till gymet. Som jag längtar.

Det här med att vara tacksam för det lilla är något som kan göra mirakel med en persons utstrålning. Just idag känner jag mig nedstämd och tom för igår blev jag färdig som Cert. Kost- och träningskonsult och även fast jag är grymt nöjd med min prestation och över att vara klar så gav det enormt tomrum.
Så idag fokuserar jag på det som är BRA i mitt liv. Jag ska lista massor av saker jag är glad över nedan.

Jag är glad över att ha en underbar familj med två storasystrar som är mina förebilder, en mamma och en pappa som stöttar när allting känns tungt.

Jag är glad över att jag är hel och frisk. Att jag kan träna och se resultatet av den träning jag utför.

Jag är glad över att jag har ett jobb som ger mig enormt mycket tillbaka, jag får hjälpa andra att klara av sin vardag.

Jag är glad över att jag har fina kompisar som jag kan skratta med samt gråta en skvätt inför om det behövs.

Jag är glad över att jag tagit mig igenom svåra perioder med depressioner och ätstörningar, att jag fått chansen att gå vidare i livet och älska mig själv.

Jag är glad över att få chansen att inspirera andra till ett hälsosammare liv.

Jag är glad över att jag vågat klippa av mitt hår (som förut var axellångt), vågat tatuera mig och står på mig för jag ÄR bra.

Jag är glad för att jag fått chansen att utbilda mig inom kost och träning. Jag fick förverkliga mina drömmar och sen ska jag jobba med det i någon form.

Jag är glad över att jag har tid till att njuta av mitt morgonkaffe, har tid till bakning och matlagning.

Jag är glad över att jag ska flytta ihop med mitt livs kärlek på fredag. Då startar vi ett liv ihop.

Jag är glad för att jag ÄR jag. Underbara liv, med massor av möjligheter.
Vi bestämmer mer än vi tror över hur vi mår. Så välj att satsa på dig själv, du kommer inte ångra dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar