21 januari 2013

Första passet efter uppehåll

Hallå där!

Körde första träningspasset på en månad med coachen idag. Tränade bröst/axlar/triceps.
Började med hopprep 50 dubbelhopp, 20 på varje ben sen 50 hopp med höga knän.

Sen var det "gå-ut-på-armarna-till-armhävningsposition-göra-tre-armhävningar-och-tillbaka", upprepade tre gånger.
Sen var det samma sak fast med ett ben utsträckt bakåt, tre gånger. Det här sättet stor press på balans i höften och styrkan i benen.
Vidare till en annan rörlighetsövning där du går ut i armhävninhsposition, ta fram ena benen så underbenet/foten är rakt emellan händerna (fot mot ena handen och knä mot andra), repetera med andra benet, tre gånger per ben.
Otroligt bra rörlighetsövningar!

Bänkpress med paus i bottenläget 2 sekunder sen explodera upp, gå saltare ner mot bröstet, pausa 2 sekunder men behåll anspänningen i bålen, explodera upp, 10x3. Sen "vanlig" bänkpress utan paus i botten, så många det går, klarade 12 reps.

Lutande bröstpress med hantlar, kicka upp hantlarna till utgångsläge, gå ner djupt så handlarna är på utsidan av bröstkorgen (utnyttja möjligheten att kunna gå förbi bröstkorgen som man ute kan i vanlig bänkpress med skivstång).
3x12.

Dips (assisterade), viktigt att inte överstrecka armbågar (jag har svårt med det) och gå djupt sakta, sen explodera upp. 3x8.

Frenschpress med hantlar (lättare att kontrollera armbågar än med skivstång). Upp till utgångsläget, sänk ner mot hårfästet. 3x10.

Sittande axelpress, kicka upp hantlar till utgångsläget. Sänk ner till utsida axel, explodera upp. Noga med att inte svanka.
3x10.

Utsida axel 3x12, vinkla upp lillfingret så får du mer kontakt.

Efteråt kände jag mig helt slut. Att få av sig sportbh;n kändes som en rejäl utmaning och jag var högröd i ansiktet.
Men vi har ändrat upplägget lite så jag kör framöver tre styrkepass och ett konditionspass i veckan.

Nu när jag äntligen är frisk igen så är det bara på det igen som gäller. Jag kör så det ryker med andra ord!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar