28 januari 2013

Galet ben/magpass

Har haft en sjukt rolig dag med Nathalie.
Började med ett galet (!) ben/magpass.

Upplägget för dagen såg ut såhär:
Uppvärmning 50 dubbelhopp, 40 enbenshopp och rörlighetsträning med pinne.

Knäböj 4x6, raka marklyft 2x8 (TUNGT!), Bulgarian split squat 3x10, Benpress (med fötterna lågt) 2x15, vadpress 3x15.

Fällkniv (knäled i 90 grader) 3x20, boll-benlyft 3x20, russian twists 2x20, plankan 3x10.

Åsikt om passet: Nathalie har inte tränar så mycket styrketräning så varje pass coachar jag henne genom upplägget och ser till så hon utför varje övning med bra hållning. Hon var riktigt duktig idag och kunde knappt gå ut från gymmet, ett kvitto på prestation :-)
Jag körde självklart också så det rök och benen var möra efteråt. Troligen bjuder morgondagen på träningsvärk.

Efter träningen blev det lunch i form av kycklingssallad från ICAs självplock och några koppar kaffe hos Nathalie.
Sen stack jag och Tyson ut på långpromenad 8 km, jag njöt av den friska luften och han fick springa av sig :-)

Kvällen har spenderats på hemmaplan, har städat och tagit en till promenad med Tyson. Nu kom sambon äntligen hem från jobbet så nu ska jag kramas med honom :-)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar