11 januari 2013

Legday

Idag var det BEN som gällde.
Var otroligt pepp men samtidigt vet jag ju att jag inte tränat regelbundet på länge så jag var beredd på att få sänka vikterna i flera övningar.

Körde igång, började med att hoppa 70 dubbelhopp. Rörlighetstränade med träpinne och värmde upp kroppen.

Började med att köra 15 reps knäböj.
La på mer, körde en 12:a, för lätt, på med
mer körde två tunga (!) 10:or och helt plötsligt hade jag spräckt bubblan och tagit nytt PB! GRYM känsla!

Fortsatte med traditionella marklyft - två 10:or, på med mer och sen fick jag kämpa upp en 6:à. NYTT PB IGEN!

Sen var de dags för Bulgarian split squat 3x12 per ben (grymt jobbig övning som tar kål på rumpan!).
Benpress 2x15 gick helt okej men benen sved, sen tog jag mig på skakande ben till
Vadpressen där jag körde 45 reps, sen fick jag kramp i vaderna och det benen bar mig knappt..
Gick upp, tog mina saker, drack mitt protein och åt mina riskakor, försökte samla ihop mig så pass så jag kunde köra bil. Trött i kroppen och lite borta i huvudet.

Nu är det dusch och fix som gäller, senare väntar pool/bastu och exotisk planka med mitt jobb, fina personalgruppen kommer hem till mig och min granne/jobbarkompia elin :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar