18 februari 2013

Ryggpass och paleo kyckling/vitkålspaj

Började dagen med lång promenad med hunden, frukost efteråt och sen for jag iväg för att träna med coachen.

Rygg/biceps på schemat idag, sjukt roligt att träna med henne igen.
Började med 50 dubbelhopp, 20 enbenshopp (per ben), 50 saxhopp.

Skivstångsrodd 4 set 12-8-6-6 reps.
Tog nytt PB i Skivstångsrodd (!!)

Chins 3x12
Rodd i maskin 4x12,
ryggresning 3x8 (5 kg vikt mot bröstet), bicepscurl med stång 3x10.

Avrundade med greppstyrka i form av;
Holds 20 kg, 3 gånger per sida.
Ska köpa fatgrips nu för att utmana greppet ännu mer.

När jag kom hem så kom mamma över på middag, Micke jobbade så det blev bara vi två. Lite mysigt att sitta och småprata bara vi två, blir inte så ofta och de är nog det jag saknar mest sen jag flyttade hemifrån.

Jag experimenterade fram en paleo-kyckling/vitkålspaj med gröncurry.

Det här behöver du:
1/2 litet vitkålshuvud
8 körsbärstomater
Ca 500 g kyckling (2 stora kycklingfiléer)
2 dl kokosmjölk (extra creamy)
3 ägg
3 msk gröncurry på burk (hittade en eko-variant på ICA.
3 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
40 g smör

Sätt ugnen på 200 grader.

Börja med pajdegen:
3 dl mandelmjöl
0,5 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
40 gram smör
1 ägg

Gör såhär; blanda ihop allting i en skål så att det är en jämn smet utan klumpar.
Tryck ut degen i ugnssäker form.
Ställ in i kylen i 30 min.

Under tiden steker du kycklingen, krydda med salt och peppar.
Skiva upp vitkålen i småbitar.

Ta ut pajen ur kylen. Förgrädda i ca 10 min till det fått lite färg.

Vispa ihop:
2 ägg
2 dl kokosmjölk
3 msk gröncurry på burk (hittade en eko-variant på ICA)
Salt och peppar efter smak

Ta ut pajen, sänk värmen till 175 grader och lägg i kycklingen/vitkålen och häll på kokos/äggblandningen.
Skiva tomaterna och dekorera med.

Grädda mitt i ugnen 45-50 min.
Ta ut, ät och njut. Vi åt med råkostsallad till, kanongott och enkelt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar