25 november 2011

Dagens innehåll hittils

Är ofrivilligt ledig idag, men så är det när man är vikarie.

Jag tog tillfället i akt och sprang iväg till gymmet runt lunchtid, då är det bästa tiden att vistas på mitt gym för det är princip folktomt då.

Kände att benen och ryggen fått sitt för denna vecka så dagens gymbesök ägnades åt att träna biceps, Triceps och mage.
Dagens upplägg såg ut såhär:

Hantelcurl
8 kg 12 reps
9 kg 10 reps
9 kg 10 reps

Skivstångscurl
16 kg 8 reps 3 set

Bicepscurl i cable (min nya favorit övning för den tar så sjuuukt bra!)
10 kg 12 reps
12 kg 10 reps 2 set

Pushdowns med rygg mot ställning.
10 kg 12 reps
12 kg 10 reps
12 kg 10 reps
Fokuserade på tekniken till hundra procent, körde sakta och kände hur Triceps brände:)

Dips i maskin
40 kg 12 reps
50 kg 10 reps
50 kg 10 reps

Lyft med Viktskiva bakom nacken (aktiverar Triceps)
5 kg 12 reps 3 set

Hängande benlyft
12 reps 3 set

Toe touches
12 reps 3 set

Plankan
30 sekunder statiskt 3 set

Nidroc (bålrotation)
7,5 kg 20 reps 3 set

Skönt att ha gjort veckans styrketräning, 4 st pass har det blivit! Ett corepass, ett Nordic extreme pass och två gympass med fria vikter har bockats av:)
Behöver vila nu från styrketräningen så det blir nog bara cardio i helgen som det ser ut.

Justnu tvättas det för full rulle och om en stund ska jag till fina jossan och på kaffedejt:) sen blir det storhandling (lönen har kommit!!), göra tacos med hjärtat sen kalas för farfar som fyller hela 79 år idag:)

Ha en bra fredag, för det ska jag ha:)!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar