3 november 2011

riktig mat

Runt fem tog jag en långpromenad, bara jag och musiken, så himla skönt.
Sen blev det dusch och "minispa", filade fötterna, rakade benen och la ansiktsmask.
Man ska ta hand om kroppen för vi har ju bara en! ;)

Sen när Daniel kom hem strosade vi lite på stan innan det blev dags för matlådelagning, blev sju matlådor med räkor, wok och råris. Lämpligt med matlådor när man är sen hem från jobb eller träning och måste få i sig energi fort. Vissa kanske tar en sväng i driven på max men jag gillar riktig mat som man lagt ner energi och tid på, för tro mig det märks skillnad på mat som bara slängts ihop och mat som någon verkligen lagt lite av sin tid på.

Jag tycker faktiskt det är viktigt att äta bra mat och att få i sig de näringsämnen man behöver, så rena produkter som möjligt förespråkar jag. Halvfabrikat är både tråkigt och har oftast inte så mycket smak som riktigt lagad mat.

Äh nu ska jag sluta "predika" och gå och lägg mig istället, det är ju en dag imorgon också och ska man orka träna så måste man sova!



natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar