31 januari 2012

När de känns jobbigt

Jag gör justnu en jätteresa inombords.
Det liv och den ordning jag hade skapat revs isär och nu försöker jag förvirrat pussla ihop allting.

Känslorna är blandade och att fokusera på målet- att få tillbaka plattformen , är inte lätt MEN jag vet att jag kommer ta mig till målet även om det kommer ta tid.

Här är lite tips på saker som kan underlätta i jobbiga tider samt de medel jag använder mig av justnu:

1. Stöd, det som kan hjälpa dig att förstå att du kan göra ALLT, bara du själv sätter gränserna. Jag har ett jättebra stöd från vänner och främst familjen.

2. Att umgås med människor som tillför positiv energi till din vardag.
Jag väljer att omge mig av människor som GER energi istället för tvärtom.
Folk som suger ut din energi ur dig är inte värt mödan, tro mig jag har testat..

3. Lev som du vill leva, om du älskar att syssla med något låt aldrig någon annan ta det ifrån dig.
Följ magkänslan och viljan så undviker du att tappa bort dig själv.

4. Placera aldrig din trygghet hos någon annan utan lär dig bli trygg i dig själv. Den egna tryggheten är viktig för att inte ramla ihop för minsta motgång.

5. Kom ihåg - DU är viktig.
Satsa på aktiviteter som du tycker om och umgås med människor som får dig att må bra. Våga pröva nya saker, om du inte tror på dig själv är du don största fiende.

1 kommentar:

  1. Just det här med umgås med människor som ger positiv energi är SÅ viktigt. Hela min gymnasietid fanns det en tjej som bara slukade upp ALL min energi och det var så sanslöst jobbigt. Tack och lov slipper jag henne nu ;)

    Allt kommer lösa sig för dig, det är jag övertygad om :) STOR kram!

    SvaraRadera