20 februari 2012

Matblogg?

Nu när jag inte tränar pga förkylning blir de automatiskt mer fokus på matlagningen genom att jag får mer fritid, nästan så bloggen har konverterat till en matblogg för stunden men jag gillar't :)

Dagen har bestått av massa bestyr på hemmaplan, tvätt, matlagning (någon slags plätt/omelett med sallad till lunch), en lugn promenad på 5 km bara för att få luft och hämta bilen.

Sen blev det kaffedejt hos fina Nathalie och där har jag spenderat eftermiddagen.

Nu på kvällskvisten testade jag att göra en broccoliröra som blev riktigt lyckad (den på bilden), den åts med spagetti och stor sallad till.

Receptet Broccoliröra
Du behöver:
250 g broccoli fryst eller färsk
50 g ädelost på bit
1 dl gräddfil
Svartpeppar
1 tsk honung (ca)

Såhär gör du:
Koka broccolin, häll av vattnet och lägg i skål. Sen mixar du den med gräddfilen och ädelosten, smaka av med honung och svartpeppar.
Ät direkt så den fortf är varm. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar