24 maj 2012

Axlar/bröst och genomgång av pass

Har precis kört igenom Axel- och bröstpass.
Dagens pass bestod av: axelpress med hantlar, stående cable-flyes (uppifrån och ner), drag till bröst i cable (axlar),
Pullover på bänk, liggande baksida axlar i cable, hantelpress på bänk,
90 graders rodd i maskin och bänkpress.

Fick bra kontakt, främst med baksida axlar som är ett område som tidigare inte varit så prioriterat av mig på grund av okunskap. Numera kör jag mer baksida axlar för att stärka upp baksidan och skapa en jämvikt mellan fram och baksida. Är väldigt stark i framsida axel och är därför medialroterad i axlarna justnu,
men det jobbar jag aktivt med att motverka genom aktiv stretch av bröst samt baksida-axel-träningen.

Jag får inte gå hem än från gymmet utan nu ska jag instruera Josefin i grundprogrammet jag tagit fram till henne.

Jag har konstruerat två helkroppspass som hon ska köra två gånger i veckan (en vardera alltså) på gymmet.
Hon tränar redan en del i nuläget men kör då främst gruppträning.

Passen jag konstruerat har fokus på att stärka hennes svaga sidor och göra henne starkare inifrån och ut.
Jag ser fram emot att se hennes utveckling styrkemässigt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar