7 juni 2012

Fystester och calipermätning

Dagen har bestått av:
Repetion av stretch på vän.
Genomgång av fystester och Calipermätning, både praktiskt och teoretiskt.

Calipermätningen var rolig att genomföra samt att bli testad i.

Hos kvinnor så är 10-15 fettprocent nödvändigt fett sådant fett som vi behöver för att mensen osv ska fungera normalt.
Normal fettprocent ligger på 20-25.
Överviktig som kvinna är du på en fettprocent som överstiger 30.
Jag har 17,2 i fettprocent.

Jag hann även göra 1 RM i Bänkpress där jag tog 30 kg (!)
inte något att hurra för kanske vissa tycker men för en tjej som tappat massor av muskler i och med löpsatsningen jag genomför så är det ett bra värde :-)

Jag körde även steptest 3 min,
Där hamnade min vilopuls på 76, i tabellen för kvinnor kvalar det in.
Allt under 85 är "Mycket bra" så jag blev positivt överraskad.

2 kilometers varianten av Coopertestwt sprang jag på 10,19. Heeeelt okej enligt mig så jag är nöjd.
Ska utgå härifrån och jobba uppåt med tempot :-)

Nu väntar sängen! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar