21 juni 2012

Midsommar på...

Jobbet!
Aldrig tidigare har jag jobbat på Midsommarafton & jag förstår fortfarande inte riktigt varför jag valde att göra det i år då jag älskar allt som hör midsommarafton till.
Det ända positiva är att jag tjänar väldigt mycket pengar under det här dygnet.


Ikväll ska jag njuta av en chokladdessert som är bra för mig, nämligen kaseinpudding!

Jag fick hem mitt kasein protein från Nanox igår, Orbilox 8 i smaken belgisk choklad.
Jag testade därför igår att mixa ihop följande:
1 skopa av Kaseinproteinet,
1/2 banan,
1 1/2 dl kokosmjölk
2 msk kakao

Hällde upp allt i en skål och ställde in den i frysen en stund, avnjöt sedan blandningen med ett glas mjölk till.
Smakade som kokos-chokladpudding med en hint av banan och kunde misstas för någon av de onyttigaste chokladdesserter :-) Riktigt gott!

Perfekt efter träningsmål!
gillar du inte Banan eller om du inte har tillgång till de andra ingredienserna så kan du ta en skopa av proteinet och tillsätta lite vatten bara sen röra runt så får du en enkel chokladpudding.

Jag har tidigare använt mig av Vassleprotein som är ett snabbt protein som snabbt tas upp av kroppen.
Vassle är tunnare i smaken samt konsistensen.

Kasein är ett långsamt protein som är perfekt att äta på kvällen då det ger dina muskler energi under hela natten.
Det är tjockare i konsistensen och kan med fördel användas vid bakning.
Att det smakar som dessert gör ju inte saken sämre ;-)

Nu är det dags att sticka till jobbet,
Ha en underbar midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar