5 juni 2012

Skola varje dag

Nationaldagen. Sundbybergs station är öde. Idag är de flesta människorna lediga, men inte jag.

För vi har skola varje dag,
fjorton dagar i sträck.
Det tar på krafterna men är samtidigt riktigt roligt.
Jag upplever att jag går från varje studiedag med nya "Aha-upplevelser",

Jag växer som person och lär mig så mycket om mig själv samtidigt som jag hela tiden lär mig nya saker genom studierna.

Idag ska vi ägna oss åt lite funktionsanalyser igen.

En funktionsanalys är en övning som du som PT använder på kunden för att se om t.ex. rörligheten finns där.

Jag som PT kan genom övningen läsa hela rörelsemönstret och ser om det finns några brister som ni kanske borde fokusera på att jobba bort innan ni t.ex. kan köra igång med tung styrketräning.

Så oerhört lärorikt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar