22 juni 2012

Var inte så snabb att..

..döma en person från utsidan.

Ingen vet vad jag har gått igenom,
vad jag dagligen arbetar med inombords. Sviter från det förflutna som jag får arbeta aktivt med att hålla i schack.

Jag förväntar mig inte att människor ska förstå heller, för det kan dom inte göra när dom inte har hört min livshistoria.

Det ända jag förväntar mig är ömsesidig respekt och att få vara jag.
Att inte bli ifrågasatt över de val jag gör, jag vet vad efter allt jag gått igenom vad som är bäst för mig och väljer därefter.

Människor är ofta väldigt snabba med att döma andra människor, dom ser en person och tänker "jag kan dig".
Det stämmer inte ofta, därför ber jag er, tänk efter en gång extra nästa gång du dömer någon efter utsidan utan att veta historian på insidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar