7 juli 2012

Äta allt, men inte alltid

Idag fram tills imorgonkväll jobbar jag min sista helg på länge, fem helger att jobba PÅ RAD är inte att rekommendera.

Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb men jag gillar även att få hinna träffa vänner/familj/pojkvän däremellan och få njuta av helg med dem.

Har njutit till 110% idag dock, fina långa promenader i solen och avrundar kvällen med marabou mintchoklad.

Choklad är en av mina stora laster och jag tycker att man ska tillåta sig att få njuta av något gott, eller någon upplevelse när man känner suget efter det för livet är inte till för att pinas igenom.

Jag menar inte att du måste trycka socker eller mat för att njuta utan unna dig det du känner att där sugen på, kanske är det en lugn stund i hängmattan och ett glas vin, kanske en lång springtur eller ett skönt dopp i sjön. Låt sommaren omfamna dig ch passa på att NJUTA :-)

Många tror att jag äter perfekt och tränar jämt men så är det inte för jag vet att livet är så mycket mer.
Visst, jag äter rätt strikt under veckorna men kan även freestyla lite när det gäller kosten för jag vet att jag inte går upp/ner i vikt ändå.
Allt handlar om att hitta sin energibalans och det har jag gjort.
Vi kan äta allt, men inte alltid :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar