24 juli 2012

Ett helkroppspass

Började min morgon med ett helkroppspass på gymmet.

- Varför helkropp?
Jo, för den här veckan kommer jag jobba väldigt mycket och vissa dagar inte ens lämna arbetet på flera dygn.
Därför har jag komprimerat styrkepassen denna vecka :-)

Dagens upplägg såg ut såhär;

Knäböj med fristång 3x12
Frontböj med fristång 3x12,

(Just böj är en övning där du inte behöver belasta speciellt mycket för att göra den jobbig. Jag jobbar istället med att gå så djupt jag kan i själva övningen (ASS TO THE GRASS) och fokusera på att behålla en fin teknik och få maximal kontakt.)

Bänkpress 3x10

Liggande axelflyes med hantlar 3x10

Breda latsdrag 3x12

Sittande 90 gradig rodd 4x12

Hyperextension 3x12

Dips mot bänk 3x12

Skivstångscurl 4x10

Beninrullningar på medicinboll 3x12
Russian twists med 5 kg viktplatta 3x25

100 reps bålstabilitet på Foamroller.

Ett riktigt skönt köttpass för hela kroppen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar