30 augusti 2012

Igårkväll

Gårdagskvällen gled förbi i lugn takt, precis som jag ville ha det.

När jag kom innanför dörren vid femtiden tappade jag upp ett bad.
Precis när jag är påväg att ha i duschcreme för att få till ett skumbad kommer jag att tänka på inlägget jag läste hos Smaljeansen här om dagen om skönhetstips.

Där skrev hon att duschcreme osv bara torkar ut huden och att hon istället brukar hälla i en slurk olivolja i badvattnet för det återfuktar riktigt bra.
- And guess what? Den tjejen vet vad hon pratar om, jag har aldrig någonsin känt mig så återfuktad/len efter ett bad tror jag.

När jag badade passade jag på att pröva en ny sorts produkt mot torr hårbotten/mjäll från Matrix som jag köpte hos frissan sist jag var där.

Det är en burk med flera små tuber, en tub räcker tre gånger för mig för ja har så kort hår, har man långt hår behövs en hel tub per gång.

Du masserar aktivt in serumet i hårbotten i 3-5 minuter, sen sköljer du håret. Serumet ersätter ditt vanliga Schampoo så du går bara vidare till att använda balsam efter du använt serumet.

Min åsikt om den här produkten;
Den här produkten bör du nyttja några gånger för att märka resultat men jag märkte även att det inte alls var lika torrt i hårbottnen när jag blåste/kammade håret efteråt.
Så hittills är jag positivt överasskad och jag ska fortsätta använda serumet för att förhoppningsvis återfuktad min hårbotten så pass mycket så att mjällen försvinner.

Efter badet gjorde jag ansiktsmask och spikade upp en fantastisk fin tavelvägg med bilder på nära & kära som jag framkallat nyligen, så himla nöjd med den!

Nu ska jag strax gå till jobbet för att spendera ett dygn där. Vilodag från träningen av den anledningen men det är lite skönt också för DAMN vilken träningsvärk jag har i armar osv efter gårdagens bröst/Tricepspass :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar