18 augusti 2012

Nytt protein

När jag var i Stockholm nu i veckan och insåg att mitt vassleprotein skulle ta slut mitt under resan så köpte jag det här; Pulsin whey protein.

Vassleprotein är det bästa protein-valet för dig som vill öka i styrka och få tonade muskler. Det är i princip fritt från kolhydrater (0,4 g per serving 20 g) för den som försöker spara in
på onödiga kolisar. smaker

Anledningen till att just denna produkt fick följa med hem är allt det bra
den innehåller och allt det dåliga den INTE innehåller.

Till att börja med innehåller proteinpulvret väldigt låg laktoshalt, (endast 2%).
Tummen upp för att de är inte valt att stoppa i några artificiella smaker eller sötningsmedel.

Eftersom det inte innehåller några konstgjorda smakämnen så kan man smaksätta med olika naturliga smaksättare som tillexempel vaniljpulver, lakritspulver, raw cacaonibs eller någon frukt/bär.

För en sötare variant kan du tillsätta raw agave sirap i din proteinkräm (proteinkräm= proteinpulver med lite vatten som rörts ihop till en kräm,
ställs sedan med fördel i kylen en stund).

Jag åt mitt protein som proteinkräm med en näve hallon och vaniljpulver som mellanmål.

Varje portion, 20 g protein, ger 18 g fullvärdigt protein. Perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar