28 augusti 2012

Up and at It!

Imorse vaknade jag utsövd, inte så konstigt med tanke på att jag däckade halv nio igårkväll..

Tröttheten beror nog på mitt låga järnvärde och att jag ändå tränar på med samma jävlaranamma som förr, fast orken är sänkt till hälften av vad den borde. Får inte äta något järntillskott just nu när jag äter antibiotika heller, men sen så!

Har sjukaste träningsvärken i ben/rumpa och hela bålen.
Hard work pays off ;-)

Utnyttjade iallafall morgonpiggheten och stack till gymmet lagom till de slog upp dörrarna.

Jag valde att mosa både axlar och biceps idag, såhär såg dagens upplägg ut;

Skivstångscurl
1 set 8 reps
3 set 10 reps

Militärpress 3x8

Utåtrotation axelled 3x10
(tränar rotatorcuffen)

Koncentrationscurl 4x6 8

Stång mot bröst 4x8 (tar på framsida axel)

Dubbelbiceps i cable
4x8

Liggande flyes, baksida axel
3x10

Sittande bicepscurl över huvudet i dragapparat 3x8

Bicepscurl i cable rak stång
2x10

Avslutade med skön stretch, armarna kändes tunga och skakiga efteråt precis som de ska. Sen sköljde en våg av trötthet över mig, som att jag slappnade av när jag gick ut från gymmet.

Nu vankas det lunch sen har jag lite ärenden att stå i och senare ska jag iväg för att hänga med en fin vän.

Ha en fortsatt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar