18 september 2012

dagens träning + paleovåfflor

Dagens träning gick riktigt bra (!) nöjd som attan var jag efter att ha spenderat 90 minuter på gymet.
Upplägget för dagen såg ut såhär: Stång till bröst, frenschpress från pannan, militärpress,
smal tricepspress, liggande (på mage) axelflyes, Tricepspress från huvudet med rep, liggande cableflyes, dips.

När jag gjorde de sista 50 dipsen så skrek mina triceps "-sluta, sluta du dödar oss!"
men då tröck jag på lite till, för det är utanför min bekvämlighetszon som den riktiga magin sker ;-)

Testade att "freestyla" ihop en ny variant av våfflor till middag idag, paleovänliga dessutom.

Recept för 2 våfflor (gör dubbel sats om du är som jag, hungrig!)
15 g kokosolja (ska smältas)
0,5 dl mandelmjöl
1 ägg
1 tsk fiberhusk
1/2 tsk bakpulver
0,5 dl vatten
en nypa salt


Smält kokosoljan så den är helt rinnande. Blanda kokosoljan med ägget och vattnet.
Tillsätt resten av ingredienserna och låt smeten svälla 3 minuter.
Ha på lite kokosolja i våffeljärnet när det är varmt sen är det bara att hälla i smeten och grädda våfflorna. Ät med bär och lönnsirap, enjoy!



2 kommentarer:

  1. Det kanske ska bli min kvällsmat? Låter super. Imorgon testar jag pannkaka till frukost!

    SvaraRadera
  2. Nice! Hoppas det smakade och du får säga hur pannkakan var när du gjort den:-)

    SvaraRadera