20 september 2012

God mat ska inte gå till spillo!

Idag jobbar jag, men som jag sagt förut, inte hindrar det mig från att äta god och framförallt hälsosam mat.

Att vara intolerant har satt livet liiiiite på sin spets för mig. Jag försöker fortfarande vänja mig vid att dricka mitt kaffe utan mjölk, svårt men jag vänjer mig nog snart.

Gjorde ett gäng härliga burgare tidigare i veckan som jag frös in, perfekt att värma och bara tillaga tillbehör till.
Det jobbiga är att jag inte hade fått svart på vitt att jag var mjölkallergiker då och därför smulade i halloumi i burgarna.
Burgarna blev extremt smaskiga och jag hade inte mage att slänga de övriga burgarna när jag fick resultatet från läkaren, så vet ni vad jag gjorde? "Trotsade" magen och sparade allihopa. De dagar jag väljer att äta en av dem får jag stå ut med lite mjölkmage, så är det. :-)

Dagens middag; 230 g burgare (gjord på nötfärs med riven halloumi i) och 500 g starkt kryddade wokgrönsaker.
Löjligt enkelt att tillaga och framförallt löjligt gott!

1 kommentar: