23 september 2012

Morgonpromenad

Klockan ringer, men jag är redan vaken och har legat och stirrat i taket i några minuter.
Duntäcket är varmt och prasslar mysigt när jag rullar omkring i sängen,
tänker att jag borde kliva upp.. Snart...

Kliver upp, knäpper på Kaffebryggaren (som redan är laddad), klär på mig,
går på toa och sen dricker jag morgonkaffet samtidigt som jag letar hörlurarna. Hittar lurarna, på med mössa, jacka, vantar, reflexväst (!) och skor. Ger mig ut i höstmorgonen.

Det är svart utomhus, känns som kväll men jag vet att snart kommer staden börja vakna. Ler när min favoritlåt dunkar takten till mina steg, är lycklig för att jag får den här stunden på morgonen. En stund bara för mig,
jag och musiken, innan staden vaknat. Innan alla rutiner och vardagen pockar på. Älskade morgnar, älskade krispiga höstluft.

Tänk på att använda reflexväst när ni är ute tidigt/sent om dagarna nu och springer/går. De är en billig försäkring, min väst kostade 50 kr på Inter sport. Syns man, finns man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar