17 september 2012

PB i biceps

Har morgontränat idag, ett skönt maxstyrkepass med lite passning från min älskling.

Att träna med sin pojkvän måste ju vara det ultimata - man kan peppa varandra, "passa" när den andre kör tuuungt, få en puss eller två emellan seten. Det bästa med hela grejen
- ni får båda endorfinkickar av att utföra träningen :-) wonderful!

Idag körde jag följande;
skivstångscurl (NYTT PB DÄR!),
Bänkpress,
Sittande lutande hantelcurls (isolerar muskeln och kramar ur ordentligt),
Hammercurl i cable med rep,
Bröstflyes nerifrån-upp.

Avrundade passet med 100 reps bålträning med Foamroller och lite stretch i de områden som jag har begränsad rörlighet i.

Jag känner att styrkan tar sig, jag orkar ju nästan tredubbelt mot vad jag förut trott! Bara att inse att det här med att öka i muskelmassa kommer gå åt rätt håll :-)

Nu är det lunch som gäller - pepparbiff med Wok och egengjord chilisås (superstark!). Sen väntar en lååång dusch och en fika med fina vänner.
Bra start på veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar