4 oktober 2012

I killed them legs!

Mötet gick bättre än förväntat så jag är på strålande humör nu!

Efter mötet jag var på så var jag otroligt träningssugen, hade packat träningskläder ifall att lusten skulle knacka på och det gjorde den'

Jag körde för första gången på länge, ett renodlat benpass och FAN vad jag har saknat att pressa ur benen.

Värmde upp med rörlighetsövningar med pinne samt 50 knäböj, för att bli varm.

La sen på tyngre vikter och gick på knäböj och frontböj, ass to the grass såklart.

Sen var det dags för sittande benpress där jag tog nytt PB, heja mig!
(för att ha nytta av benpress måste du först kunna utföra en korrekt knäböj, för annars har du ingen nytta av styrkan du utvecklar i benpressen).

Körde vidare med leg extension (hatkärlek!), sittande lårcurl, sittande vadpress och walking lunges.

Sen var det en stolt, glad och nöjd tjej som gick (läs snubblade!) ut från gymet med två utpumpade spiror.

Jag älskar att träna ben och är väldigt stark i dem, antagligen för att jag förr prioriterade dem väldigt mycket och de då utvecklades bra och sen har jag lyckats bibehålla mycket av styrkan i dem.
Så även om benen inte får samma prio som förr eftersom jag försöker bygga mer muskler på överkroppen nu,
så håller de sig rätt starka.

Det känns som att träningen går bra för mig just nu, jag kan öka vikterna nästan varje pass.
Det är kul att se progression.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar